טיפים לקיץ בריא

טיפים לקיץ בריא

חפש מרכז
צור קשר
טיפים לקיץ בריא
טיפים לקיץ בריא
לפתע, בלי ששמנו לב, פרץ לו הקיץ. עדיין השארנו בהישג יד איזה סוודר חמים – אולי עוד יהיה קריר . .
אך כנראה שבמהלך החודשים הקרובים יהיה חם, הלחות תגבר ורובנו יעדיפו את השהות במקום סגור עם מזגן עובד.
לקראת הקיץ אספנו כמה עצות כדי לאפשר לאוכלוסיה המבוגרת להתמודד עם הקשיים היומיומיים האופייניים לעונה זו. 

  • חשוב להקפיד על לבוש הולם. בגד קל ונוח מבד כותנה שמאפשר אוורור לעור.
  • ביציאה מהבית יש להקפיד על כיסוי מפני השמש. כובע רחב שוליים, כיסוי לגב ולכתפיים. השמש חזקה בכל שעות היום ולא כפי שנוטים לחשוב רק בצהריים.
  • העדיפו לא לצאת מהבית ללא הכרח בשעות החמות. כוונו את היציאה לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות אחר הצהריים והערב.
  • יש להגביר שתיית נוזלים. שתיית מים היא המומלצת.
  • מועדון הכותנה: קיץ הוא מלה נרדפת לכותנה, בתחתונים וגם בבגדים. סטרץ' וניילון גורמים לשפשפות ולפטריות.
  • מריחה נכונה: למרוח את העור בקרם בעל מקדם הגנה 30 לפחות. ולא לשכוח, שלפעמים צריך למרוח יותר מפעם אחת ביום. כשמגיעים לאזור הפנים, יש למרוח בתנועות קטנות וזהירות.
  • אכילה קלה: כדי לקחת את הקיץ בקלות, גם התזונה צריכה להיות קלה יותר. פחות מטוגנים, פחות שומנים, יותר סלטים ופירות. לא להעמיס על הבטן.
  • סכנת בשרים: אל תכינו סנדוויצ'ים עם בשרים שעלולים להתקלקל מחוץ למקרר. 
  • כדאי לדאוג לרשתות על החלונות והפתחים. למניעת כניסת יתושים וחרקים העלולים לעקוץ או לגרום נזק.
  • שימוש זהיר במאוורר: השימוש במאוורר כרוך בכללי זהירות. יש לתלות או להציב אותו במקום שבו לא יזרים אוויר באופן ישיר. יש לתלות או להציב אותו במקום מספיק רחוק ומוגן, כך שלא יהווה סכנה. וכן שהחוט לא יהווה מכשול שניתן יהיה להיתקל בו וליפול.
  • עקיצות יתושים : מי שרגיש לעקיצות היתושים, יפתח נפיחות וגרד עז. אם העקצוץ מפריע, כדאי להניח על המקום מגבת לחה או קוביית קרח, ואם העקצוץ מפריע מאוד, ניתן לקחת כדור אנטי היסטמין שמרגיע את הגירוד. כמו כן, אפשר לקנות, ללא מרשם, תכשירים שמרגיעים את העקיצות, כמו "רוגעור" ו"פנסטיל ג'ל".

טיפים לחולי סכרת לקראת הקיץ :

  • להגן על האינסולין מטמפ' גבוהות. אינסולין עמיד עד 25 מעלות, לכן חשוב לא לחשוף אותו/ את המשאבה לזמן ארוך לשמש החמה, ולדאוג למלא מנה "טרייה" של אינסולין במשאבה כל 3 ימים לכל היותר.
  • להיזהר מהתייבשות! מעבר לסכנות הברורות הנובעות מהתייבשות, היא גם מעלה את ערכי הסוכר ומפחיתה את אפקט האינסולין.
  • פירות הקיץ- עונת הקיץ מתאפיינת בשלל של פירות עסיסיים וטעימים. הפירות דלים בשומן ועשירים בנוגדי חמצון טבעיים ולכן עדיפים על פני מתוקים אחרים. יחד עם זאת חשוב לשים לב לכמות, כי רובם עשירים יותר בסוכר מפירות החורף הקלאסיים.

לוגו אתר בטעינה
כל הזכויות שמורות לעמל ומעבר | מפת האתר