מודל לישיבות צוות

מודל לישיבות צוות

חפש מרכז
צור קשר
מודל לישיבות צוות
מודל לישיבות צוות
המודל שלנו לבניית כוח אדם רגיש, יוזם ויצירתי.
הנעת תהליכים, יצירתיות וחשיבה הינם חלק משמעותי מעבודתנו, ואחת הדרכים המרכזיות לחזק מאפיינים אלו הוא ישיבות הצוות.
אנו רואים בישיבות הצוות כלי מרכזי ביותר לתפעול, לשיתוף, תמיכה, הכשרה והעשרה, ולכן קובעים להן זמנים מוגדרים בתדירות קבועה.
על מנת לייעל ולהשיג תוצאות מירביות מהזמן המשותף בישיבות הצוות, אנו מקדישים זמן ומחשבה להכנת המנהלים לתפקידים כמנחים.
אחרי הכל, הנחיית ישיבות צוות היא מיומנות בפני עצמה, שיש צורך לשכלל ולטפח.
התכנים לישיבות הצוות הם רחבים וכוללים את תחומי הדרישות של הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות, בנוסף לתכנים אחרים שאנחנו מעבדים. על מנת להעביר תכנים אלו אני משתמשים במגוון אמצעי הדרכה והמחשה, וביניהם סרטי וידאו ודי וי די, כרטיסי עבודה, סימולציות ומשחקי תפקידים, הדמיה ומדיטציה, משחקי גיבוש, שיתוף בנסיון אישי ואף הפעלות ביצירה.
מודל לפיתוח נושא העשרה והעמקה לישיבת צוות:
א. הגדרת הנושא – בחירת נושא העולה מתוך המציאות בשדה.
    ההגדרה עונה על השאלה: על מה אנחנו רוצים לתת מענה?
ב. הגדרת מטרת הפגישה - עם איזו למידה אנחנו רוצים שהמשתתפים יצאו מן הפגישה.
ג. הגדרת דרך הפעולה – איך מתכוונים להשיג את המטרה?
    שלב זה כולל תכנון וקביעת לוח זמנים מפורט והכנת התנאים והאביזרים הדרושים.

1. פתיחה : חוויתית, אישית, נוגעת בליבו של המשתתף ויוצרת בו אכפתיות, קרבה וסקרנות לנושא.
2. שלב שני בו מוצגת השאלה לשיתוף:
    מה ראינו בהתנסות הזו, מה למדנו על עצמנו?
    ובהמשך לשלב הזה: מה אנחנו לומדים מכך על עבודתנו?
    זוהי חוליית הקשר בין החוויה האישית לבין תחום העבודה/התפקיד.
3. שלב שלישי של מעבר לתחום היישום בשטח:
    כיצד נוכל ליישם את התובנה שהגענו אליה כאן, ביום-יום.
    בחלק הזה סימולציות ומשחקי תפקיד הם הכלי המרכזי המאפשרים לימוד בלתי אמצעי ויעיל יותר.
4. סיכום: שלב חיוני במהלכו עורכים סבב קצר ותמציתי של כל המשתתפים – בו הם מציינים מה למדו וכיצד ניתן ליישם זאת לעבודה החל           ממחר.

רשימת נושאים לדוגמה לישיבות צוות בסניפי עמל ומעבר:
א. משמעות עבודת הסיעוד עבורי
ב. הופעתו החיצונית של איש השירות ומשמעותה
ג. הרבדים בעבודת הסיעוד, על פי סולם הערכים של מלאו
ד. מעברים בחיי אדם, על פי קובלר- רוס
ה. כניסת מטפלת/עו"ס לבית המטופל, בשלב ראשון של הקשר
ו. הקשבה ותמיכה בין חברי הצוות
ז. משמעות הקשר עם בני המשפחה והקשיים הכרוכים בכך
ח. תמיכה באדם קשיש בעת מצוקה
ט. התמודדות עם כעסים של לקוחות ו/או בני משפחה
י. גיבוש, העלאת מוטיבציה ויצירת "גאוות יחידה" בצוות
י′א. התמודדות עם מציאות לא רצויה על פי מודל של: תסכול, שינוי וקבלה
י′ב. מהי מנהיגות, וכיצד כל אחד הוא מנהיג של עצמו ותפקידו
י′ג. הקושי לקבל את עצמנו כאנשי שיווק

לוגו אתר בטעינה
כל הזכויות שמורות לעמל ומעבר | מפת האתר