איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

איך לנטרל רגשות אשם בנוגע לבחירת בית אבות סיעודי

ההורים שלנו דאגו לנו ועכשיו, כשהם מזדקנים, זה טבעי שאנחנו רוצים לטפל בהם. בהתחלה, עזרנו בבית שלהם ועשינו במה שהם היו זקוקים.

זה יכול לעבוד לזמן מה, כשכל מה שהיה צריך הוא קצת עזרה עם סידורים, טיפול עם הצמחים או בישול ארוחה. זו הייתה דרך נעימה לעזור ולהראות את האהבה שלנו להורים שלנו.

עם זאת, כצרכי הטיפול עלו, התחלנו להתמודד עם יותר החלטות. רבים מאתנו הבטיחו בתום לב, כאשר ההורים שלנו היו בריאים, שלא נשים אותם אף פעם בבית אבות. שזה יהיה כמו נטישה, ואנו שואפים לטפל בהם בעצמנו עד שימותו.

זו חשיבה ראויה להערצה. עם זאת, ככל שעוברות השנים וצרכי הטיפול עולים, אנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם העובדה שאנחנו לא יכולים לנטוש כל פעם את המשפחות שלנו ואת עבודתנו, ולרוץ לדירת אמא ואבא שלוש פעמים ביום.

אז, עם כמה רגשות אשמה, אנו מתחילים להסתכל על אפשרויות אחרות. חלקנו מעדיפים שההורים יעברו לגור אתנו. אם יש מספיק מקום לכולם ויש לכל אחד פרטיות וכל האנשים חיים טוב יחד, זה יכול לעבוד. עם זאת, לפני ביצוע מהלך כזה, צריך לוודא שהראש פועל כמו הלב, שזה לא יגרור סכסוכים עם הבן/בת הזוג או עם ההורה.

אפשרות נוספת, אם כי יש בה כמה רגשות אשמה מצורפות, הוא קבלת עזרה של סוכנת בית. למה אשמה? מכיוון שאתה עכשיו משתתף בטיפול הסיעודי עם מישהו אחר. מי שאינו בן משפחה. אולי זה לא מה שחשבת להעניק להם, אבל הם לא לבד כל היום, ואתה לא יכול להיות שם כל הזמן ואתה הרי חייב לעשות משהו.

אותם רגשות אשמה לעתים קרובות יצוצו עם ההחלטה על טיפול יום למבוגרים. מעונות יום למבוגרים יכולים להיות בחירה נפלאה עבור קשישים רבים, שכך שהם מקבלים טיפול והשגחה, בתוספת אינטראקציה חברתית ופעילויות מעניינות יותר מאשר צפייה בטלוויזיה כל היום. אבל, זה גם אומר שאתה מפנה חלק עיקרי מהטיפול לזרים.

ואז מגיע היום שבו טיפול בבית לא יכול להתמודד עם כל הצרכים שלהם. מעונות יום למבוגרים לא יכולים לטפל בהם. רק ברירה אחת נשארה, וזה בית אבות סיעודי.

שריל וודסון, כתבה ספר על מצב זה בשם "כיצד לשרוד סיעוד." אחד הדברים החשובים ביותר שוודסון אומרת הוא, שבזמן שייתכן שתצטרך "לשבור את הבטחתך" - ולשים את ההורה שלך בבית אבות, עדיין כיבד את רוח ההבטחה.

אף אחד מאתנו לא יודע מה צופן העתיד. יש להורים הבריאים שלנו חזיונות של בתי אבות לפני עשרות שנים, ועצם הרעיון של חיים באחד מהם לא עלה על דעתם. ובכל זאת, עכשיו הגיע היום שבו אמא אולי לא שולטת בצרכיה, מבולבלת ופרנואידית. היא הלכה הרחק מהבית פעמיים, ופעם אחת אף התקשרת למשטרה. היו פעמים שאבא קיבל שבץ והיה צריך להרימו, להוציאו מהמיטה וליישבו בכיסא הגלגלים שלו. אין ברירה אלא ללכת לבית אבות סיעודי.

מציאת בית אבות סיעודי

כאשר האשמה מתחילה להציף אותך, יש לעצור אותה ולהתאים את הגישה שלך. עשית את כל מה שאפשר. יש לך כבוד לרוח ההבטחה שלך. אנשים כיום חיים זמן רב יותר, במצב הרבה יותר גרוע ממה שהיה בעבר. אתה יודע ששני ההורים שלך היו מתים באותו המצב בשנות השישים. בגלל התקדמות הרפואה, הם חיים. עם זאת, הם במצב בריאותי כזה, שאין דרך בה אתה יכול לטפל בהם לבד. אף אחד לא יכול היה לחזות זאת כשהם היו צעירים ובריאים.

יש בתי חולים סיעודיים טובים יותר וטובים פחות. אז, צריך לקחת יוזמה ולסייר בבתי אבות באזור של מגורי ההורים הרבה לפני שיתעורר הצורך. להיות מציאותי אבל להיות מודע. מצא את הטוב ביותר שאתה יכול. הסתובב והבא את בני המשפחה לביקור. תשאל אותם מה הם חושבים על הבית. אם זה טוב, רשום את ההורים שלך.

בתי אבות סיעודיים טובי לעתים קרובות מלאים וקשה להיכנס. אתה תמיד יכול להגיד לא. אבל כאשר אתה מבין שזו המציאות ויודע שאתה חייב, למען מתן ביטחון להוריך ושמירה בריאותם ועל השפיות שלך, לשים אותם בבית אבות, אתה יודע שעשית את הכי טוב שאתה יכול. אתה טיפלת בהם בכל דרך אפשרית לפני שפנית לאפשרות האחרונה. יש לך את האפשרות למצוא את הבית הטוב ביותר הזמין. עכשיו, אתה מוכן באמת לחלוק את הטיפול.

גם כאשר הוריך נמצאים בבית אבות, אתה עדיין מטפל בהם. אם אתה שם את ההורים שלך בבית אבות סיעודי, הם עדיין צריכים אותך כמטפל, כעורך דין, כבנם. הם זקוקים לך לשים את הנגיעות האישיות בחדריהם ושתהיה גלוי לצוות הבית ולדיירים האחרים. הם צריכים אותך כדי לעזור להם להתיישב בבית ולהפוך לדיירים.

החלק הטוב ביותר בכך, אם תיתן לרגשות האשמה ללכת ותחשוב לרגע, עכשיו אתה יכול ליהנות מהם שוב. אתה לא קשור לצרכיהם הפיזיים, ולכן כאשר אתה מבקר, אתה יכול לעשות דברים קטנים נוספים. גם אתה לא מותש ויכול להעביר את הזמן בנעימים. אתה יכול להפתיע אותם על ידי הבאת הילדים. אתה יכול להביא שוקולדים או מאכלים האהובים עליהם. אתה יכול להפוך את הבית החדש שלהם לכזה, ולהיות מי שמבקר, ללא כל התשישות. ואתה יכול לעשות את זה בלי אשמה ומאהבה.

אתה עדיין עושה את הכי טוב שלך. אתה מספק להם עם את הטיפול הטוב ביותר האפשרי מבחינה אנושית. קבל את האנושיות שלך בלי אשמה. כבד את רוח ההבטחות שלך על ידי כך שתהיה המטפל הטוב ביותר שאתה יכול להיות.