איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

מטרדי רעש וכיצד להתמודד איתם

רעש הוא מטרד שאנו נעשים מודעים לנוכחותו ככל שאנו מתבגרים. הנה כמה טיפים שיסייעו לכם להתמודד עם כמה מפגעי רעש נפוצים.

ככל שאנחנו מתבגרים, כך אנו נעשים יותר מודעים לנוכחותו של רעש בחיינו. החל מילדים מרעישים בשכונה וכלה בכלבים שנובחים ללא הפסקה, כל אלו הם מפגעי רעש שמטרידים אותנו במיוחד בגילאים המבוגרים יותר.

אחד המטרדים הרציניים והמציקים ביותר הוא מטרדי רעש מסוגים שונים. זה יכול להיות ילדים שעושים רעש בדיוק במנוחת הצהריים שלנו, כלבים שנובחים ללא הפסקה על הבוקר ולא נותנים לישון, וכן מפגעי רעש אחרים כגון מזגנים מרעישים, כבישים שקרובים לבית, רעש במקומות עבודה וכן הלאה.

חשוב לזכור שבישראל יש חוקים למניעת מטרדי רעש, ומומלץ לקבל ייעוץ מקצועי בנושא אם אתם סובלים ממטרד מתמשך. לצערנו הרב לא בכל מטרד רעש נוכל לטפל, אבל כן נוכל להציע מענה סביר יחסית לכמה ממפגעי הרעש הנפוצים בשכונות מגורים ובבניינים משותפים. מומחי עמל ומעבר עם כמה טיפים מרעננים, שבטח יחדשו לכם כמה דברים.

איך להתמודד עם מטרדי רעש

הצעירים בשכונה מרעישים? ה"יתוש" ישים לזה סוף

למרבה האירוניה, דווקא בגילאים המבוגרים - כאשר השמיעה שלנו פחות טובה בהשוואה לעבר - אנחנו הופכים רגישים יותר למטרדי רעש. צעירים רבים מסתובבים בשכונות מגוריהם ואצל חבריהם, לעיתים בשעות לא שעות, צועקים בקולי קולות, משמיעים מוזיקה באמצע הלילה… ובקיצור - ככה אי אפשר.

זה ממש לא אומר שנשב בחיבוק ידיים, ונפגע באיכות השינה ו/או איכות החיים שלנו. כיום ניתן לקנות מכשיר מיוחד שנקרא Mosquito (יתוש, בעברית) המשמש ל"פיזור" אפקטיבי של צעירים בני 25 ומטה. כעת ודאי תשאלו, למה דווקא טווח הגילאים הזה?

ההסבר פשוט. ככל שאנו מתבגרים איכות השמיעה שלנו מידרדרת. זה קורה מכיוון שהשערות באוזן הפנימית אינן מתחדשות עם הזמן, כפי שקורה בחלקים אחרים בגוף. כל עוד אנחנו צעירים, אנו מסוגלים לשמוע תדירויות גבוהות יחסית - אך מרגע שעברנו את גיל 20 מתחילה ירידה טבעית בשמיעה כתוצאה מאובדן השערות באוזן הפנימית.

הנה דוגמה לכמה תדירויות עיקריות שאנו שומעים, בהתאם לגיל:

  • 8,000 הרץ - כולם שומעים בכל גיל.
  • 12,000 הרץ - נשמע רק מתחת לגיל 50.
  • 15,000 הרץ - נשמע רק מתחת לגיל 40.
  • 16,000 הרץ - רק מתחת לגיל 30.
  • 17,000-18,000 הרץ - רק מתחת לגיל 24.
  • 19,000 הרץ - רק מתחת לגיל 20.

בדקו בעצמכם: אילו תדירויות אתם מסוגלים לשמוע?

מכשיר המוסקיטו משדר זמזום מציק בתדירויות גבוהות, שרק צעירים מתחת לגיל 20-25 מסוגלים לשמוע (בדרך כלל החל מ-17 קילוהרץ ומעלה). מדובר בצליל כה מציק, עד שהם נוטשים את המקום בו הוא משודר, בדרך כלל ברדיוס של 15 מטר. פתרון מעולה להחזרת השקט לבית.

כלב נובח בלי הפסקה? BarxStop מגיע לעזרה

נביחות כלבים עלולות להתרחש בשל מספר מצבים, כגון בעלים שאינם נמצאים בבית ואינם מודעים לנביחות; כלבים משוטטים ומרעישים ברחוב; בעלי כלבים שנפגשים באקראי במתחמים ציבוריים ליד מבני מגורים וכן הלאה.

לא משנה הסיבה לנביחה, כי התוצאה היא בדרך כלל אחת ויחידה: הכלבים מנהלים ביניהם שיג ושיח, ואנחנו צריכים לסבול ממסכת נביחות מתמשכת. זה יכול להיות קצר, במשך כמה דקות בלבד, או במקרים חריגים להגיע גם לשעות רבות. מטריף את השפיות, אין ספק.

למרבה המזל גם כאן יש פתרון טכנולוגי שנקרא בשם הכללי "דוחה נביחות" (תרגום חופשי של הביטוי Sonic Bark Deterrent). מדובר במגוון מכשירים אלקטרוניים ששולחים צליל שרק כלבים שומעים, וגורם להם להפסיק לנבוח. אומנם זה לא הרמטי לחלוטין, אבל מוטב לנסות מאשר לסבול את הנביחות המתמשכות עד שניאלץ לפנות לווטרינר העירוני.

מטרדי רעש נוספים במקום המגורים

מזגנים מרעישים יכולים להוות מטרד רעש רציני, מכיוון שאצל רובנו הם פועלים ברציפות כמעט כל שעות היממה. ומה בנוגע לכבישים סואנים מול החלון, מקררים שעושים רעש מעצבן וכן הלאה מטרדי רעש שפוגמים באיכות חיינו וכמעט מוציאים אותנו מדעתנו?

כמובן שכל מקרה הוא לגופו. אם מדובר במזגן מרעיש, יש לפנות לשכנים כדי שיתקנו את הבעיה (הם מחויבים בכך לפי חוק). מקררים רועשים כמעט תמיד ניתן לתקן על ידי טכנאי… ואילו רעשים אחרים שמגיעים מכביש סואן יכולים לבוא על פתרונם באמצעות חלונות בזיגוג מיוחד, או אפילו אטמי אוזניים אם מדובר בשעות הלילה.

בכל מקרה שלא בא על פתרונו ניתן לפנות לעירייה הרלוונטית, למשרד להגנת הסביבה וכן לארגונים העוסקים במפגעי רעש, כגון מלר"ז. עוד חוקים ואפשרויות טיפול במפגעי רעש - באתר כל זכות >