איך אפשר לעזור לך?

נציג ״עמל ומעבר״ ישמח לייעץ לך על האפשרויות העומדות בפניך...

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.
הייתה בעיה בשליחת הטופס.
נסה/י שוב או שלח/י את ההודעה ישירות לכתובת המייל.

בית אבות סיעודי מורכב

בית אבות, בית אבות סיעודי, בית אבות סיעודי מורכב. מושגים אלו יכולים להיות מאוד מבלבלים ובמאמר זה נעשה לכם קצת סדר בבלגן ונרחיב במיוחד על הניתן בבית אבות סיעודי מורכב.

מהו בית אבות

בית אבות הוא מקום, אליו מגיעים קשישים כדי לגור בתוך קהילה של בני גילם ובין שותפים לתחומי עניין דומים. בעבר, קשישים הרגישו שבני המשפחה מזניחים אותם ומנסים להיפטר מהם ולכן שולחים אותם לבתי אבות. כיום, בתי האבות השונים מאפשרים לדיירים שלהם חיי חברה ערים וקשישים רבים מרגישים, שהם חוזרים מעט אל הילדות בזכות החוגים השונים והיכולת לנהל שיחה עם בעלי חוויות משותפות.

מהו בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי מיועד לקשישים בעלי צורך בסיוע והשגחה צמודה. ההגדרה של אדם סיעודי היא אדם, הזקוק לעזרה בביצוע חלק או כל הפעולות הבאות: להתלבש, לשכב ולקום, לאכול, להתקלח, לשלוט בסוגרים ולהתנייד. במקרים רבים מדובר על מרותקים לכיסאות גלגלים או למיטה בשל בעיה רפואית או מנטלית. בבתי האבות הסיעודיים, ניתנים השגחה צמודה ושירותי סיעוד לאורך כל שעות היממה.

מהו בית אבות סיעודי מורכב

בית אבות סיעודי מורכב הוא בית אבות, בו מלבד הטיפול הסיעודי הניתן לדיירים, ניתנת תמיכה רפואית נוספת. אדם הזקוק לבית אבות סיעודי מורכב הוא אדם, אשר מלבד הסיוע הסיעודי, הוא זקוק לטיפולים רפואיים שונים כגון: חולי דיאליזה, חולים בעלי פצעי לחץ עמוקים, חולים הזקוקים לעירויים באופן מתמשך ועוד.

רגע לפני המעבר לבית אבות

רגע לפני בחירת בית אבות במרכז או בית אבות בצפון  ללא קשר לסוגו ולסוג הטיפול הדרוש בו, חשוב לבחון את היחס הניתן בו לשוהים בו על ידי אנשי הצוות. דבר נוסף שחשוב לבדוק עוד לפני הבחירה בבית אבות מסוים הוא הקרבה הגיאוגרפית לשאר בני המשפחה, לדוגמא אם בני המשפחה מתגוררים בירושלים הבחירה המתבקשת היא בית אבות בירושלים. זכרו! כל אדם רוצה להרגיש חלק מהמשפחה ולכן גם ההורים שלכם ישמחו כשתבואו לבקר אותם וישמחו גם לבוא אליכם לבקר.

הייחודיות של מצב סיעודי מורכב

כאשר אדם נמצא במצב סיעודי מורכב והוא עובר לגור בבית אבות, הנותן שירות מתאים למצב זה, חשוב לבדוק לפני הכל את המקצועיות של אנשי הצוות. חשוב להבין, שעבודתו של צוות של בית אבות סיעודי מורכב איננה מסתכמת ביחס אדיב, אלא דורשת גם ידע מקצועי ורפואי בהתאם למצב הרפואי המסוים ודרישות הטיפול בו.

שילובים

בעבר היו הפרדות בין סוגי בתי האבות השונים ולכן היה היצע די קטן בשביל כל אחד מהצרכים. כיום, בתי אבות סיעודים במרכז מחולקים בתוכם למחלקות שונות לפי צרכי הדיירים. באופן זה, המבחר גדול בהרבה יותר מבעבר וכמו כן, בני זוג או חברים קרובים יכולים להתגורר ביחד, גם אם מצבם הבריאותי צורכיהם הרפואיים שונים האחד מהשני.

מימון

במקרה של חולה סיעודי מורכב, היות שהוא זקוק לטיפול רפואי צמוד והאפשרות הנוספת, מלבד שהייה במקום כמו בית אבות סיעודי מורכב היא אשפוז ממושך בבית חולים, קופות החולים מכירות בכך ואף משתתפות בעלות הכספית של השהייה בבית האבות. במרבית המקרים, מדובר על השתתפות משמעותית מאוד.

מצב זמני לעומת קבוע

עד כה עסקנו בקשישים, הזקוקים לשירות של בית אבות סיעודי מורכב באופן קבוע וכרוני. יחד עם זאת, ישנם מצבים, בהם המצב הוא זמני ובמקרים אלו, אשפוז במחלקות גריאטריות של בתי חולים הוא הפתרון הנוח והנכון יותר. זו אחת הסיבות לכך, שבמרבית המקרים כאשר אדם עומד להיות מועבר לבית אבות סיעודי מורכב, הוא מאושפז תחילה בבית חולים ובמידת הצורך מועבר לבית אבות מתאים.


לפרטים ויצירת קשר: 072-3951100